ljummen couscoussallad med salsicca och halloumi

Jag sitter på balkongen och bloggar detta samtidigt som jag äter det! Det ni. Det är balkongpremiär för min dator. Det här är god, lättlagad, snabb och somrig mat! Den gör sig nog ypperligt på en picknick tillsammans med lite bröd och färskost och kanske en fruktsallad som efterrätt. Synd att jag inte gjorde så mycket att det räcker till picknicken jag ska på ikväll…

till en potrion

1 knapp dl couscous

2 dl kokande vatten

lite salt

2 små salsiccakorvar

1/2 halloumiost

1 tomat

1 salladslök

citronsaft

olivolja

persilja

(salt och) peppar

Häll couscous i en skål eller liten gryta, koka upp vattnet, häll över couscousen och tillsätt lite salt. Lägg på ett lock och låt stå i fem minuter. Slanta korven och stek, när den är färdig tömmer du pannan och lägger i skivad halloumi och steker den med. Blanda en dressing av finhackad salladslök, citronsaft och olivolja i en skål. Tillsätt persilja, peppar och en hackad tomat. Lägg i korven, couscousen och halloumin. Blanda om och smaka av. Ät.

Sällskap

Kajsa

Kommentera

