brunch- eller lunchomelett

Fastigheten jag bor i ägs (än så länge) av Vasakronan. Vasakronan är väldigt mån om att utomhusmiljön i deras områden är välvårdad. Tyvärr verkar de inte lika måna om övriga miljön eftersom de klipper gräset utanför mitt fönster varannan dag med en åkgräsklippare. De andra dagarna rensar de ogräs mellan plattor med hjälp av bensindrivna snören som snurrar och slår bort ogräset, eller blåser grus/löv/skräp med en enormt högljudd lövblås. Sen har vi ju sopbilen som kommer en gång om dagen på alla tänkbara tider. Gemensamt för alla dessa maskiner är att de stängs av och sätts igång igen var tionde sekund, det går inte att bara ignorera ljuden de gör som bakgrundsbrus när de pausar och återupptas. Jag är inte en lättväckt människa, jag kan sova genom det mesta men jag är ingen match för Vasakronans helvetesmaskiner. Vore det inte för dem skulle jag förmodligen fortfarande sova. Men jag gick upp och lagade omelett i morse, yes I did.

1 portion

5 champinjoner

1 salladslök

5-10 körsbärstomater

2 ägg

en skvätt mjölk

paprikapulver

färska örter

salt och peppar

Skiva champinjonerna och salladslöken och kvarta tomaterna. Stek ett par minuter så att de tappar vätska och får lite färg. Vispa ihop äggen, mjölken och krydorna, häll över steket och picka med en gaffel så att lös äggsmet rinner ned. Stek på medelvärme tills ovansidan börjar stelna. Vik ihop, vänd eller ät som den är.

Kajsa

Kommentera

