varma mackor med pesto och mozzarella

Hej kära blogg! Anledningen till mitt ynkliga bloggande på senaste tiden var sluttampen på terminen, det vill säga tentaplugg som sjutton. Men nu är det över för den här gången. Så fram till augusti ska jag plugga sommarkurser på distans, vilket betyder att jag kan ligga i solen och läsa i stället för att sitta på föreläsningar inomhus!

Men nu till dagens lunch. Det finns fan inte mycket som är lyxigare än varma mackor med pesto och ekologisk mozzarella samt passionsfrukt till efterrätt. Inspirationen till de här enkla mackorna var helt simpelt att jag inte har råd med nån annan mat än den som är på superextrapris på mataffärn, och när de säljer tre ekologisk mozzarella för 25 kronor  och fem passionsfrukter för tio kronor så kan man ju bara inte säga nej!

varma mackor med pesto och mozzarella

Ta ett par skivor bröd. Bred på tomatpuré och pesto, och riv över mozzarella. In i ugnen på typ 200 grader tills de fått fin färg, typ 10 minuter. SÅ gott, och perfa med salt såhär i svett-tider🙂

Sara

2 thoughts on “varma mackor med pesto och mozzarella

  1. Jag vågar bara köpa de små knöliga passionsfrukterna, är det dumt av mig? Är de där bra och goda? Vi köpte också eko-mozzarellan🙂

    • åh de var jättefina! jag brukar inte köpa passionsfrukter annars, men de här var jättefina och de var ganska släta och vägde väldigt lite. jag vet egentligen inte varför man vill ha de som väger lite men jag har fått för mig att det är så. och det funkade ju bra🙂

Kommentera

