mjölksyrad gurka, del 2 av 2


Kommer ni ihåg den mjölksyrade gurkan? Nu är den äntligen avsmakad! Ganska syrlig blev den, vilket jag kanske kunde ha väntat mig eftersom den är…ja just det: syrad. Men jag vet inte om det är min kopp te det där alltså… Nåväl: säkert gott som variation till vanlig inlagd gurka. Sen kunde det ha varit mer vitlök, och jag tror nog att senapsfrön skulle passa fint i också. Konsistensen var något slemmig. Ja, ni hör ju. Inga stående ovationer direkt. Nu är nästa projekt surkål!

Sara

2 thoughts on “mjölksyrad gurka, del 2 av 2

  1. Hm, mina blev goda i smaken men väldigt mosiga i konsistensen, ingen bjudmat direkt, men spännande att ha provat. Ska testa med någon annan grönsak nu!

    Tack för tipsen,
    Alva

Kommentera

